Dag 1 - Reisverslag uit Poznań, Polen van oekraine2016 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Poznań, Polen van oekraine2016 - WaarBenJij.nu

Dag 1

18 Juli 2016 | Polen, Poznań

Vandaag begon de reis waar we met z'n allen zo lang naar hebben uitgekeken. Gisteravond lagen we allemaal al vroeg in bed in een poging om nog een paar uur slaap te pakken, want vannacht verzamelden we om twee uur in Boskoop. Nadat alle paspoorten gecheckt en de laatste tassen ingeladen waren begonnen we deze reis en reden rond half drie richting Polen.
De reis verliep heel voorspoedig. Om half acht, tijdens de tweede stop, hadden we al vierhonderd kilometer gereden. Sommige chauffeurs kregen een beetje last van slaap, maar gelukkig hebben we meer chauffeurs dan auto's en konden we om de beurt slapen.
We kwamen vanmiddag om twee uur - veel eerder dan gepland - aan in Poznan, Polen, en moesten hierdoor zelfs nog een uur wachten voor we in onze appartementen konden. De sfeer zat er echter goed in, dus het was geen probleem en het uur was zo voorbij. Eenmaal in onze appartementen gingen de meesten van ons een paar appjes sturen naar het thuisfront en daarna douchen of slapen.
Om vijf uur vertrokken we naar de stad -om de hoek van het appartement- om iets te eten te zoeken. We kwamen na wat heen en weer lopen bij een pizzatent terecht. We twijfelen nog steeds of het personeel er nu wel of niet blij mee was, maar dat ze gestresst werden was overduidelijk. Het duurde dus ook even voor we ons eten hadden, maar dat begrepen wij natuurlijk en daarom wachtten we geduldig. Het was echter wel lastig om te ontdekken welke pizza nu voor wie was.
Al met al hebben we voor nu een prima lange dag gehad, en na een rondje door de stad gewandeld te hebben gaan we nu lekker een lange nacht maken om morgen verder te gaan met onze reis.