Dag 2 - Reisverslag uit Hrubieszów, Polen van oekraine2016 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Hrubieszów, Polen van oekraine2016 - WaarBenJij.nu

Dag 2

19 Juli 2016 | Polen, Hrubieszów

Vanmorgen zijn we allemaal wakker geworden na een lange nacht gemaakt te hebben. Iedereen had goed geslapen en was weer klaar om te vertrekken. Rond acht uur verlieten we onze appartementen, brachten de sleutels terug en reden Poznan uit. Na en half uurtje hadden we onze eerste stop om te genieten van een ontbijtje. Helaas waren de 40 eieren niet bij de auto's - twee auto's met mensen gingen bij iemand uit Polen van de kwekerij langs en hadden dus een andere route en 40 eieren. Ondanks deze teleurstelling was er genoeg om weer verzadigd op pad te gaan.
Na deze eerste stop zijn we in één keer richting Warschau gereden. We hebben wel een paar flinke regenbuien gehad wat intensief rijden was, maar gelukkig ging het verder erg voorspoedig en hebben we ook geen last van file gehad. Rechts inhalen is hier echter geen zonde gezien het aantal stoere binkies dat dit deed, dus we moesten wel scherp blijven.
Bij Warschau hielden de tolwegen (snelwegen) voor onze route op en gingen we verder op een soort autoweg. Gelukkig doen ze hier niet zo moeilijk over een maximum snelheid ;).
Inmiddels begonnen taferelen langs de weg ook te veranderen. Toen we op de tolwegen reden zagen we vooral een uitgestrekt landschap, maar langs de 'autoweg' zagen we om de zoveel meter oude mensen die hun fiets tegen een boompje hadden gezet en een poging deden tot het verkopen van wat groente, fruit of jam. Ook fietsten er mensen aan de rand van de weg. Als iemand wilde inhalen werd van jou en de tegenligger verwacht dat je half op de vluchtstrook ging rijden, zodat diegene er tussendoor kon.
Rond 13.00 uur hadden we een korte stop om de auto's vol te laden me genoeg brandstof. We reden verder op zoek naar een plek om te kunnen lunchen. Anderhalf uur later was deze gevonden en in het zonnetje genoten we van Hollandse bolletjes met hagelslag.
Daarna zijn we in één keer door gereden naar ons hotel. Nu begonnen wegen wel echt slechter te worden (zie filmpje!), de huizen werden kleiner en armer en alles zag er onbewoonder uit. We zijn gelukkig veilig aangekomen in een mooi hotel, en gaan zo met elkaar wat eten.
Morgenochtend hopen we rond half zeven te vertrekken in de ochtend voor de laatste etappe van de reis. Als het goed is is het zo'n 20 minuten rijden tot de grens. Het is wel afwachten hoe lang we daar moeten wachten voordat we het land in mogen, maar we hopen dat het mee gaat vallen.

• 19 Juli 2016 - 21:27

Anja (moeder Anne-Laurien):

Ziet er allemaal interessant uit; ben superbenieuwd naar jullie eindbestemming en de mensen daar.
    Goede reis, morgen en groetjes!

• 21 Juli 2016 - 14:26

Sjanie Poot:

Fijn om zo mee te kunnen lezen en leven! Een goede tijd toegewenst met z'n allen!
    Hartelijke groet van Sjanie Poot